Hyvät vanhankoulun skenerit, hangaroundit ja nuoret innokkaat koodarit: Creative Zone, olkaa hyvä!
Pe 12:00 – 14:00
Creative Zone
Ennakkoilmoittautuminen! Työpajan kieli on suomi. Katso lisätiedot ohjelman sivulta.
Pe 16:00 – 18:00
Creative Zone
Ennakkoilmoittautuminen! Työpajan kieli on englanti. Katso lisätiedot ohjelman sivulta.
La 08:00 – 10:00
Creative Zone
Ennakkoilmoittautuminen! Työpajan kieli on englanti. Katso lisätiedot ohjelman sivulta.
La 12:00 – 14:00
Creative Zone
Ennakkoilmoittautuminen! Työpajan kieli on englanti. Katso lisätiedot ohjelman sivulta.
La 14:00 – 16:00
Creative Zone
Ennakkoilmoittautuminen! Työpajan kieli on suomi tai englanti osallistujien mukaan. Katso lisätiedot ohjelman sivulta.
Creative Zone on Assyjen luovan toiminnan keskus. Jos olet kiinnostunut demoista, koodauksesta, pelien tekemisestä, elektroniikan rakentamisesta, ohjelmoinnin aloittamisesta tai teknologiasta yleensä – olet tullut oikeaan paikkaan. Creative Zone on tuotettu yhteistyössä IGDA Finlandin kanssa. Tervetuloa tutustumaan.
Jos etsit tietoa domen sisällä tapahtumista ohjelmista, katso Hacklab + Rave -ohjelmasivu.
Demoskenen olohuone, jonne kaikki mediataiteesta kiinnostuneet voivat tulla katsomaan demoja ja useita ohjelmointi-, grafiikka-, musiikkikilpailuita. Tule tapaamaan muita harrastajia ja scenereitä. Loungesta löydät screenin, josta katsoa osan tapahtuman kilpailuista sekä voit osallistua Loungen omiin kilpailuihin, jotka monet ovat helpommin lähestyttäviä kuin isot demokompot eivätkä vaadi kivenkovaa koodausosaamista.
Loungesta löydät mukavan sohva-alueen ja hyvää seuraa.
Teknologian syvää päätä ja matalampaa rannikkoa – Assemblyn seminaareista sisältöä löytyy niin alan harrastajille kuin myös aloittelijoille ja muille teknologiasta kiinnostuneille.
Lue lisää seminaareista Scene Loungen seminaarit -ohjelmakortista.
Tarjolla on useampi työpaja pelien kehitykseen ja koodaukseen liittyen. Kohderyhmänä on pääasiassa aloittelijat, sisältöä löytyy myös edistyneemmillekin. Sisältö sopii myös perheille ja nuorille. Mukaan tarvitset oman (kannettavan) tietokoneen. Työpajoihin otetaan rajallinen määrä osallistujia.
Ilmoittautuminen työpajoihin osoitteesta: https://bit.ly/41SaBAU
Työpaja pidetään suomeksi, kesto 2h
Tutustutaan yhdessä 3D-mallinnukseen Blender-ohjelman avulla. Mukaan tarvitset kannettavan tietokoneen ja Blenderin (https://www.blender.org/download/) valmiiksi asennettuna.
Työpaja pidetään englanniksi, kesto 2h
Työpaja on suunniteltu antamaan laajaa näkökulmaa konseptisuunnittelun termeistä ja käytännöistä hyödyntäen muotokieltä, väriteoriaa ja visuaalista tarinankerrontaa (sommittelu, perspektiivi, valo, tekstuuri, tasapainotus jne.) osana konseptitaiteen tuottamista. Käymme läpi myös suosituimmat tekoälytyökalut – miten niitä käytetään ja mitä tulee huomioida, kun hyödynnetään tekoälyn luomaa taidetta.
Aiempaa tietoa tai kokemusta taiteen luonnista ei vaadita. Työpajan aikana voit käyttää digitaalista piirtotyökalua tai paperia ja kynää (paperin ja kynän saa työpajasta).
Työpaja pidetään englanniksi, kesto 2h
Mojangin luoma Minecraft on yksi maailman suosituimmista peleistä ja on ollut sitä jo jonkin aikaa. Peliä voi pelata useilla tavoilla, olipa se sitten rakentelua, taistelua tai redstone-laitteiden valmistamista, kaikkea mikä tekee pelistä nautinnollista. Vaikka Minecraft on yhtä hauska kuin se on, on tapoja tehdä Minecraftin pelaamisesta entistä hauskempaa lisäämällä uusia ominaisuuksia, esineitä, minipelejä ja paljon muuta!
Tässä työpajassa keskitymme pääasiassa modattuun Minecraftiin, katsomme mitä kaikkea voisi olla mahdollista lisäosien avulla, luomme työtilan Minecraft lisäosien tekemiselle ja aloitamme modin työstön aivan perusteista asti!
Tuo mukaasi oma kannettava tietokone ja asenna etukäteen seuraavat työkalut:
Työpaja pidetään osallistujien halukkuuden mukaan suomeksi tai englanniksi, kesto 2h
Opi tekemään oma Game Boy -peli GB Studiolla. Aikaisempaa kokemusta pelin kehittämisestä ei tarvita. Olet tervetullut osallistumaan työpajaan omalla kannettavalla, tai voit tulla vain katsomaan ja oppimaan. Käsittelemme pikselitaiteen luomista, tasosuunnittelua ja perus pelilogiikkaa visuaalisen ohjelmoinnin avulla. Osallistujat pääsevät myös kokeilemaan luomaansa peliä oikealla Game Boy -konsolilla työpajan lopussa.
Tuo mukaasi oma kannettava tietokone ja asenna etukäteen seuraavat työkalut:
Työpaja pidetään englanniksi, kesto 2h
Työpaja on suunniteltu tutustumaan lautapelien suunnittelemisen maailmaan – mistä aloittaa, millä työkaluilla voit luoda erilaisia pelimekaniikkoja, testata ja luoda lautapelistä prototyyppi! Lisäksi Dina näyttää myös esimerkkejä siitä, kuinka voit mainostaa ja mahdollisesti tuoda pelisi henkiin joukkorahoituksen avulla.